top of page

Vilkår

Kjøp og bruk av tjenesten

Når du kjøper et pass hos Blistatsborger.no, får du tilgang til teoriprøver og/eller teorikurs i Norsk og Samfunnskunnskap. Du velger i et visst antall sammenhengende timer/døgn. Tiden løper fra bekreftet kjøp. Tjenesten skal være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Dog vil det unntaksvis kunne forekomme nedetid som følge av teknisk vedlikehold og feilretting.

 

Når du kjøper tilgang til Blistatsborger.no får du en personlig konto som kun er gyldig for deg. Denne kontoen må ikke overdras da den kan misbrukes til kjøp av flere tjenester/pass via ditt mobilnummer eller ditt bankkort/kredittkort.

Ved å ta i bruk Blistatsborger.no samtykker du til å motta tjenesten, og erkjenner samtidig at angreretten bortfaller så snart tjenesten aktiveres.

For å forhindre misbruk er tilgangen begrenset til totalt 3 forskjellige nettlesere/browsere på henholdsvis Apple og Android - mobiltelefon og nettbrett. Tilgangen til teoriprøver omfatter 1 applikasjon til nettbrett og 1 applikasjon til mobiltelefon.

Teorikurs er tilgjengelige via applikasjonener fra Apple App Store og Google Play.

Blistatsborger.no yter kundeservice hverdager fra kl. 09-21. Vi svarer deg på spørsmål angående betaling, faglige spørsmål og generell bruk av tjenesten. Vi tar også gjerne imot tilbakemeldinger fra våre kunder for hele tiden å forbedre tjenesten.
 

Pris og betaling

Alle priser er inkludert merverdiavgift, og oppgitt i NOK. Serviceavgift på mellom 3 og 12 kroner (avhengig av pass) ved betaling via SMS eller bank-/kredittkort kommer i tillegg. Prisene vil fremkomme før du gjør endelig bestilling og betaling.

Unntatt i tilfelle av åpenbar feil, vil de priser som skal betales for de tjenestene du bestiller være de prisene som er fastsatt på blistatsborger.no på det tidspunkt du legger inn din bestilling.


Betaling for tjenestene må foretas med selvvalgt betalingsløsning som du finner som del av Tjenestene. Vi benytter oss av betalingsløsningene til Vipps og Nets. Du bekrefter at det kredittkort/betalingskort eller den bankkonto som benyttes er din egen, eller at du har fullmakt fra kortinnehaveren til å bruke det. Alle kontoinnehavere og innehavere av kredittkort/betalingskort vil gjennomgå gyldighetskontroll og forbehold om godkjenning fra kortutsteder.
 

Beståttgaranti

Blistatsborger står for kvalitet. Stryker du – får du pengene tilbake (gjelder alle pass som inkluderer beståttgaranti).

For å gjøre deg trygg på at tjenesten vår er av beste kvalitet tilbyr vi en «pengene tilbake garanti» eller et nytt pass.

Dersom du mot formodning ikke består statsborgerprøven etter å ha øvd deg grundig hos oss (se vilkårene) får du derfor pengene tilbake. De detaljerte vilkårene for beståttgarantien følger her:

  • Du må ha kjøpt et pass på blistatsborger.no som inkluderer beståttgaranti.

  • Du må ha registrert navn og fødselsdato hos blistatsborger.no (gjøres ved førstegangsinnlogging).

  • Du må ha gjennomført minimum 25 tester, og 8 av de 10 siste testene må være bestått.

  • Du må ta statsborgerprøven senest 3 dager etter at passet er utløpt.

  • Du må innen 3 dager etter at du tok prøven sende oss en skriftlig bekreftelse, som viser at statsborgerprøven ikke ble bestått (bilde av arket med resultatet fra statsborgerprøven hos ditt lokale prøvested). Ta kontakt med oss her.

  • Ved full refundering av beløp stoppes passet automatisk.

 

Mangel ved tjenesten og konfliktløsning

Hvis det foreligger en mangel ved tjenesten må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger en melding om at han eller hun vil påberope seg den mangelen. Vi vil gjøre vårt beste for å rette opp feilen eller mangelen. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøperen aktiverte tjenesten. Dersom tjenesten har en feil eller mangel som ikke skylder kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjonen bør skje skriftlig.
 

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller forbrukerradet.no.
 

Firmaopplysninger

Blistatsborger.no

Brusetveien 89

1395 Hvalstad

Tlf.: 95 00 77 22

support@blistatsborger.no

Juridisk navn

Apogee AS

Org nr. 928 775 356
 

Øvrige spørmål

Se kundeservice for mer informasjon om tjenesten.

bottom of page